انجمن

انجمن اودو یک انجمن پرسش و پاسخ است که با هدف ارائه پشتیبانی به مشتریان طراحی شده است. افزودن یک انجمن به وب‌سایت به شما امکان می‌دهد یک جامعه بسازید، تعامل را تشویق کنید و دانش را به اشتراک بگذارید.

ایجاد یک انجمن

برای ایجاد یا ویرایش یک انجمن، به مسیر وب‌سایت ‣ پیکربندی ‣ انجمن: انجمن‌ها بروید. روی جدید کلیک کنید یا یک انجمن موجود را انتخاب کرده و عناصر زیر را پیکربندی کنید.

نام انجمن: نام انجمن را اضافه کنید.

حالت: سؤالات را انتخاب کنید تا امکان علامت‌گذاری یک پاسخ به‌عنوان بهترین فراهم شود، به این معنا که سؤالات به‌عنوان حل‌شده نمایش داده می‌شوند، یا بحث‌ها را انتخاب کنید اگر این ویژگی موردنیاز نیست.

توجه

صرف‌نظر از حالت انتخاب‌شده، تنها یک پاسخ به ازای هر کاربر در یک پست مجاز است. با این حال، ارسال چندین نظر مجاز می‌باشد.

مرتب‌سازی پیش‌فرض: نحوه مرتب‌سازی پیش‌فرض سوالات را انتخاب کنید.

  • جدیدترین: بر اساس تاریخ ارسال آخرین سؤال

  • آخرین به‌روزرسانی: بر اساس تاریخ آخرین فعالیت ارسال (شامل پاسخ‌ها و نظرات)

  • بیشترین رأی: بر اساس بالاترین تعداد رأی

  • ارتباط: بر اساس ارتباط پست (تعیین‌شده توسط یک فرمول)

  • پاسخ داده شده: بر اساس احتمال پاسخ داده شدن (تعیین شده توسط یک فرمول)

توجه

کاربران گزینه‌های مرتب‌سازی مختلفی (تعداد پاسخ‌ها، تعداد بازدیدها، آخرین فعالیت) در بخش جلویی انجمن دارند.

حریم خصوصی: عمومی را انتخاب کنید تا همه بتوانند انجمن را مشاهده کنند، وارد شده را انتخاب کنید تا فقط کاربران وارد شده بتوانند آن را ببینند، یا برخی کاربران را انتخاب کنید تا فقط یک گروه دسترسی کاربری خاص با انتخاب یک گروه مجاز بتوانند آن را مشاهده کنند.

سپس، کسب امتیاز کارما و حقوق مرتبط با کارما را تنظیم کنید.

امتیازهای کارما

امتیازهای کارما می‌توانند بر اساس تعاملات مختلف در انجمن به کاربران داده شوند. این امتیازها می‌توانند برای تعیین دسترسی کاربران به قابلیت‌های مختلف انجمن استفاده شوند، از امکان رأی دادن به پست‌ها گرفته تا داشتن حقوق مدیر انجمن. همچنین برای تعیین رتبه‌های کاربران استفاده می‌شوند.

مهم

  • امتیازهای کارما یک کاربر در تمام انجمن‌ها، دوره‌ها و غیره یک وب‌سایت اودو مشترک است.

  • کاربران آموزش الکترونیکی می‌توانند از طریق تعاملات مختلف با دوره‌ها (course interactions) و با تکمیل آزمون‌ها امتیاز کارما کسب کنند.

کسب امتیاز کارما

چندین تعامل در انجمن می‌تواند امتیاز کارما را اضافه یا کم کند.

تعامل

توضیحات

افزایش کارما پیش‌فرض

پرسیدن یک سوال

شما یک سوال ارسال می‌کنید.

۲

سؤال پسندیده شد

کاربر دیگری به سؤالی که شما ارسال کرده‌اید رأی می‌دهد.

۵

سؤال دارای رأی منفی

کاربر دیگری به سؤالی که شما ارسال کرده‌اید رأی منفی می‌دهد.

پاسخ مورد پسند قرار گرفت

کاربر دیگری به پاسخی که ارسال کرده‌اید رأی می‌دهد.

۱۰

پاسخ با رأی منفی مواجه شد

کاربر دیگری به پاسخی که ارسال کرده‌اید رأی منفی می‌دهد.

پذیرفتن یک پاسخ

شما پاسخی که توسط کاربر دیگری ارسال شده است را به عنوان بهترین علامت‌گذاری می‌کنید.

۲

پاسخ پذیرفته شد

کاربر دیگری پاسخی که ارسال کرده‌اید را به عنوان بهترین علامت‌گذاری می‌کند.

۱۵

پاسخ علامت‌گذاری‌شده

سؤالی یا پاسخی که ارسال کرده‌اید به عنوان توهین‌آمیز علامت‌گذاری شده است.

-۱۰۰

توجه

کاربران جدید پس از تأیید آدرس ایمیل خود سه امتیاز دریافت می‌کنند.

برای تغییر مقادیر پیش‌فرض، به مسیر وب‌سایت ‣ پیکربندی ‣ انجمن: انجمن‌ها بروید، انجمن مورد نظر را انتخاب کنید و به برگه امتیازات کارما بروید. یک مقدار را انتخاب کرده و آن را ویرایش کنید.

اگر مقدار مثبت باشد (مثلاً 5)، تعداد امتیازات هر بار که تعامل در انجمن انتخاب‌شده اتفاق می‌افتد به مجموع امتیازات کاربر اضافه می‌شود. برعکس، اگر مقدار منفی باشد (مثلاً -5)، تعداد امتیازات کسر خواهد شد. از 0 استفاده کنید اگر تعامل نباید بر مجموع امتیازات کاربر تأثیری بگذارد.

بازی‌سازی

رتبه‌ها و نشان‌ها می‌توانند برای تشویق به مشارکت استفاده شوند. رتبه‌ها بر اساس مجموع امتیازهای کارما تعیین می‌شوند، در حالی که نشان‌ها می‌توانند به صورت دستی یا خودکار با تکمیل چالش‌ها اعطا شوند.

رتبه‌ها

برای ایجاد رتبه‌های جدید یا تغییر رتبه‌های پیش‌فرض، به مسیر وب‌سایت ‣ پیکربندی ‣ انجمن: رتبه‌ها بروید و روی جدید کلیک کنید یا یک رتبه موجود را انتخاب کنید.

اضافه کردن نام رتبه، امتیازهای کارمای مورد نیاز برای رسیدن به آن، توضیحات مربوط به آن، یک پیام انگیزشی برای تشویق کاربران به دستیابی به آن، و یک تصویر.

رتبه‌های پیش‌فرض انجمن

نشان‌ها

برای ایجاد نشان‌های جدید یا ویرایش نشان‌های پیش‌فرض، به مسیر وب‌سایت ‣ پیکربندی ‣ انجمن: نشان‌ها بروید و روی جدید کلیک کنید یا یک نشان موجود را انتخاب کنید.

نام و توضیحات نشان را وارد کنید، یک تصویر اضافه کنید و آن را پیکربندی کنید.

اختصاص دستی

اگر نشان باید به صورت دستی اعطا شود، با انتخاب یکی از گزینه‌های اجازه اعطا مشخص کنید کدام کاربران می‌توانند آن را اعطا کنند:

  • همه: همه کاربران غیر پورتال (زیرا نشان‌ها از بخش مدیریت اعطا می‌شوند).

  • فهرست انتخاب‌شده از کاربران: کاربرانی که تحت کاربران مجاز انتخاب شده‌اند.

  • افرادی که برخی نشان‌ها را دارند: کاربرانی که نشان‌های انتخاب‌شده در نشان‌های موردنیاز به آن‌ها اعطا شده است.

امکان محدود کردن تعداد دفعات اعطای نشان توسط هر کاربر در هر ماه با فعال کردن گزینه ارسال محدود ماهانه و وارد کردن عدد محدودیت وجود دارد.

اختصاص خودکار

اگر نشان باید به‌صورت خودکار زمانی که شرایط خاصی برآورده می‌شود اعطا شود، گزینه هیچ‌کس، اختصاص داده شده از طریق چالش‌ها را تحت اجازه برای اعطا انتخاب کنید.

سپس، تعیین کنید که نشان چگونه باید اعطا شود، با کلیک بر روی افزودن در بخش پاداش‌ها برای چالش‌ها. یک چالش را انتخاب کنید تا اضافه شود یا با کلیک بر روی جدید یک چالش ایجاد کنید.

نکته

امکان اختصاص دادن یک نشان با سطح نشان انجمن (برنز, نقره, طلا) وجود دارد تا اهمیت بیشتری یا کمتری به آن داده شود.

نشان‌های پیش‌فرض انجمن

برچسب‌ها

کاربران می‌توانند از برچسب‌ها برای فیلتر کردن پست‌های انجمن استفاده کنند.

برای مدیریت برچسب‌ها، به مسیر وب‌سایت ‣ پیکربندی ‣ انجمن: برچسب‌ها بروید. روی جدید کلیک کنید تا یک برچسب ایجاد کنید و انجمن مرتبط را انتخاب کنید.

نکته

  • از بخش برچسب‌ها در نوار کناری انجمن استفاده کنید تا تمام سوالات مرتبط با برچسب انتخاب‌شده را فیلتر کنید. روی مشاهده همه کلیک کنید تا تمام برچسب‌ها نمایش داده شوند.

  • برچسب‌های جدید می‌توانند هنگام ارسال پیام جدید ایجاد شوند، به شرطی که کاربر امتیاز کافی نقاط کارما داشته باشد.

از یک انجمن استفاده کنید

توجه

دسترسی به بسیاری از قابلیت‌ها به امتیاز کارما (امتیاز کارما) کاربر بستگی دارد.

ارسال سوالات

برای ایجاد یک پست جدید، به بخش جلویی انجمن دسترسی پیدا کنید، روی پست جدید کلیک کنید و موارد زیر را پر کنید:

  • عنوان: پرسش یا موضوع پست را اضافه کنید.

  • توضیحات: توضیحی برای سوال اضافه کنید.

  • برچسب‌ها: حداکثر پنج برچسب اضافه کنید.

کلیک کنید سوال خود را ارسال کنید.

تعامل با پست‌ها

اقدامات مختلفی بر روی یک پست امکان‌پذیر است.

  • با کلیک بر روی دکمه ستاره () یک سؤال را به عنوان موردعلاقه علامت‌گذاری کنید.

  • یک پست را دنبال کنید و با کلیک بر روی دکمه زنگ (🔔) هنگام پاسخ‌دهی به آن، اطلاعیه‌ها (از طریق ایمیل یا در داخل Odoo) دریافت کنید.

  • رأی دادن به نفع (فلش بالا ) یا علیه (فلش پایین ) یک سؤال یا پاسخ.

  • با کلیک بر روی دکمه علامت تیک () یک پاسخ را به عنوان بهترین علامت‌گذاری کنید. این گزینه فقط در صورتی در دسترس است که حالت انجمن روی سؤالات تنظیم شده باشد.

  • پاسخ دادن به یک سؤال.

  • نظر بر روی یک سؤال یا پاسخ با کلیک بر روی دکمه حباب گفتار (💬).

  • به اشتراک‌گذاری یک سوال در فیس‌بوک، توییتر یا لینکدین با کلیک بر روی دکمه اشتراک‌گذاری گره‌ها.

برای انجام این کار، روی دکمه سه‌نقطه (...) کلیک کنید:

  • ویرایش یک سوال یا پاسخ.

  • بستن یک پرسش.

  • حذف یک سؤال، پاسخ یا نظر. امکان بازیابی حذف سؤالات بعداً وجود دارد.

  • علامت‌گذاری یک سؤال یا پاسخ به‌عنوان توهین‌آمیز.

  • تبدیل یک نظر به یک پاسخ.

  • مشاهده تیکت پشتیبانی مرتبط، در صورت وجود.

اقدامات پست‌ها

توجه

به‌صورت پیش‌فرض، 150 امتیاز کارما برای مشاهده پروفایل کاربر دیگر مورد نیاز است. این مقدار می‌تواند هنگام ایجاد یک وب‌سایت جدید تنظیم شود.

مدیریت یک انجمن

در بخش جلویی انجمن، قسمت ابزارهای مدیریت در نوار کناری، امکانات اصلی مدیران را جمع‌آوری می‌کند.

ابزارهای مدیریت نوار کناری انجمن

برای اعتبارسنجی: دسترسی به تمام سوالات و پاسخ‌هایی که در انتظار اعتبارسنجی هستند قبل از نمایش به کاربران غیرمدیر.

سوال برای اعتبارسنجی

توجه

اگر کاربر امتیاز لازم را نداشته باشد، یک سؤال در حالت انتظار قرار می‌گیرد. کاربر تا زمان تأیید نمی‌تواند سؤال یا پاسخی ارسال کند. در هر انجمن تنها یک سؤال در حالت انتظار برای هر کاربر مجاز است.

پرچم‌گذاری شده: به تمام پرسش‌ها و پاسخ‌هایی که به عنوان توهین‌آمیز علامت‌گذاری شده‌اند دسترسی پیدا کنید. روی قبول کلیک کنید تا علامت توهین‌آمیز حذف شود یا روی توهین‌آمیز کلیک کنید تا آن را تأیید کنید، سپس یک دلیل انتخاب کرده و روی علامت‌گذاری به عنوان توهین‌آمیز کلیک کنید. سپس پست از دید کاربران بدون حقوق مدیریت پنهان می‌شود و 100 امتیاز کارما از حساب کاربر متخلف کسر می‌شود.

انتخاب دلیل توهین‌آمیز

بسته شده: به تمام سوالاتی که بسته شده‌اند دسترسی پیدا کنید. امکان حذف یا بازگشایی آنها وجود دارد. برای بستن یک سوال، آن را باز کنید، روی دکمه سه‌نقطه (...) کلیک کنید، سپس بستن، یک دلیل بستن انتخاب کنید و روی بستن پست کلیک کنید. سپس پست از دید کاربران بدون حقوق مدیریت مخفی می‌شود.

توجه

هنگام انتخاب هرزنامه یا تبلیغات یا حاوی اظهارات توهین‌آمیز یا مخرب به عنوان دلیل، ۱۰۰ امتیاز کارما از مجموع امتیازات ارسال‌کننده کسر می‌شود.

نکته

  • ایجاد و ویرایش دلایل بسته شدن با رفتن به مسیر: وب‌سایت ‣ پیکربندی ‣ انجمن: دلایل بسته شدن. گزینه پایه‌ای را به عنوان نوع دلیل انتخاب کنید اگر دلیل باید هنگام بستن یک سؤال استفاده شود، و گزینه توهین‌آمیز را انتخاب کنید اگر باید برای پست‌های گزارش‌شده استفاده شود.

  • مدیریت تمام پست‌ها با رفتن به وب‌سایت ‣ پیکربندی ‣ انجمن: انجمن‌ها، انتخاب انجمن و کلیک بر روی دکمه هوشمند پست‌ها امکان‌پذیر است. با کلیک بر روی دکمه اقدامات، می‌توان یک یا چند پست را صادر کردن، بایگانی کردن، از بایگانی خارج کردن یا حذف کردن.